• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

مقام اسرائیلی:‌ حضور هواپیماهای آمریکا در بن‌گوریون باعث لغو پرواز صد هزار مسافر می‌شود

۶ تیر ۱۴۰۵، ۲۲:۱۹ (‎+۱ گرینویچ)

تایمز اسرائیل گزارش داد که شارون کدمی، رییس سازمان فرودگاه‌های این کشور، هشدار داده در شرایطی که ایالات متحده شروع به تخلیه برخی از هواپیماهای سوخت‌رسانی خود از فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون کرده است، ادامه حضور این هواپیماها در فرودگاه بین‌المللی این کشور می‌تواند به لغو پرواز یک‌صد هزار مسافر در اوج فصل تابستان بینجامد.

کدمی در نامه‌ای به میری رگو، وزیر حمل و نقل اسرائیل، نوشت که اگر هواپیماهای آمریکایی بیشتری در روزهای آینده خارج نشوند، سازمان فرودگاه‌ها باید به خطوط هوایی اسرائیل اطلاع دهد که باید برای لغو پروازهای عمده در فصل تعطیلات تابستانی، از اول ژوئیه تا اوت، آماده شوند.

تایمز اسرائیل نوشت حدود ۷۵ هواپیمای سوخت‌رسانی و باری آمریکا ماه‌هاست که به عنوان بخشی از تقویت توان نظامی آمریکا در منطقه، پیش از جنگ ایالات متحده و اسرائیل با ایران، در فرودگاه بن‌گوریون مستقر هستند.

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار
۱

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار

۲

تبریک با عمامه رنگین کمانی: «مسابقه روز پراید مبارک مجتبی خامنه‌ای»

۳

تیم ملی فوتبال ایران از صعود به مرحله حذفی جام جهانی بازماند

۴

سرنوشت گروه L؛ انگلیس، کرواسی و غنا صعود کردند، شانس ایران کم شد

۵

شگفتی در گروه H جام جهانی؛ کیپ‌ ورد همراه با اسپانیا صعود کرد

انتخاب سردبیر

  • وال‌استریت ژورنال از تعویق مذاکرات تهران و واشینگتن در پی تشدید تنش‌ها خبر داد

    وال‌استریت ژورنال از تعویق مذاکرات تهران و واشینگتن در پی تشدید تنش‌ها خبر داد

  • رسانه وابسته به سپاه ساخت بمب اتم را «تنها چاره» جمهوری اسلامی دانست

    رسانه وابسته به سپاه ساخت بمب اتم را «تنها چاره» جمهوری اسلامی دانست

  • واکنش شهروندان به ناکامی تیم فوتبال در جام‌جهانی: «شما خیلی وقت پیش حذف شدید»
    روایت شما

    واکنش شهروندان به ناکامی تیم فوتبال در جام‌جهانی: «شما خیلی وقت پیش حذف شدید»

  • موج بازداشت‌ها در عراق؛ مقام متهم به قاچاق نفت ایران هم دستگیر شد

    موج بازداشت‌ها در عراق؛ مقام متهم به قاچاق نفت ایران هم دستگیر شد

  • حملات متقابل جمهوری اسلامی و آمریکا، «توافق صلح» را در آستانه فروپاشی قرار داد

    حملات متقابل جمهوری اسلامی و آمریکا، «توافق صلح» را در آستانه فروپاشی قرار داد

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

جوزف عون به ترامپ: لبنان مسئولیت اجرای چارچوب توافق با اسرائیل را بر عهده خواهد گرفت

۶ تیر ۱۴۰۵، ۲۱:۵۸ (‎+۱ گرینویچ)

جوزف عون، رییس‌جمهوری لبنان، در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، تاکید کرد که بیروت مسئولیت اجرای چارچوب توافق با اسرائیل را بر عهده خواهد گرفت.

آمریکا، اسرائیل، لبنان جمعه چارچوب یک توافق سه‌جانبه را امضا کردند. چارچوب این توافق سه‌جانبه مبتنی بر عملکرد طرفین است.

به گزارش الشرق‌نیوز به نقل از ریاست‌جمهوری لبنان، عون در این گفت‌وگوی تلفنی از آمریکا خواست برای جلوگیری از نقض توافق کمک کند و بر اسرائیل برای خروج از مناطق جنوبی لبنان فشار وارد آورد.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا: کنگره باید به جنگ پایان دهد

۶ تیر ۱۴۰۵، ۲۱:۴۴ (‎+۱ گرینویچ)

دلیا سی. رامیرز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سنا نتوانست قطعنامه اختیارات جنگی ایران را تصویب کند زیرا جمهوری‌خواهان به جنگ‌طلبان برای دستیابی به صلح اعتماد کردند.»

این نماینده دموکرات کنگره اشاره کرد: «به ترامپ، هگزت، روبیو و نتانیاهو نمی‌توان اعتماد کرد» و افزود: «آن‌ها باید به خاطر تلاش برای کشاندن آمریکایی‌ها به یک جنگ بی‌پایان دیگر پاسخگو باشند.»

رامیرز تاکید کرد: «کنگره باید اقتدار خود را پس بگیرد و به جنگ پایان دهد.»

برادسکی: ناراحتی تهران از توافق اسرائیل و لبنان نشانه پیشبرد منافع آمریکا در خاورمیانه است

۶ تیر ۱۴۰۵، ۲۱:۳۹ (‎+۱ گرینویچ)

جیسون برادسکی، مدیر سیاست‌گذاری سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اگر رژیم ایران و هوادارانش از توافق اسرائیل و لبنان ناراحت هستند، این نشانه خوبی است که توافق، منافع آمریکا را در خاورمیانه پیش می‌برد.»

آرش آرامش: راهبرد جمهوری اسلامی از «نه جنگ، نه مذاکره» به «هم جنگ، هم مذاکره» رسیده است

۶ تیر ۱۴۰۵، ۲۰:۵۲ (‎+۱ گرینویچ)

آرش آرامش، حقوقدان و کارشناس امنیت ملی، به ایران اینترنشنال گفت: «الان وضعیت دقیقا معکوس راهبردی است که علی خامنه‌ای سال‌ها بر آن تاکید می‌کرد؛ راهبردی که با شعار "نه جنگ، نه مذاکره" شناخته می‌شد.»

او افزود: «حالا سپاه پاسداران که امروز در راس قدرت قرار دارد، هم با ترامپ مذاکره می‌کند، هم از او امتیاز و پول می‌خواهد و هم هم‌زمان جنگ می‌کند. یعنی شده "هم جنگ، هم مذاکره".»

رسانه‌های اسرائیلی از احتمال حمله حزب‌الله برای تضعیف توافق اخیر با دولت لبنان خبر دادند

۶ تیر ۱۴۰۵، ۲۰:۳۰ (‎+۱ گرینویچ)
رسانه‌های اسرائیلی از احتمال حمله حزب‌الله برای تضعیف توافق اخیر با دولت لبنان خبر دادند
100%

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند حزب‌الله ممکن است در روزهای آینده به‌منظور تضعیف توافق اخیر میان اسرائیل و دولت لبنان، نیروها یا شهرک‌های اسرائیلی را هدف حملات خود قرار دهد.

مقام‌های نظامی اسرائیل شامگاه شنبه ششم تیر در مصاحبه با کانال ۱۲ اعلام کردند اسرائیل برای حملات احتمالی حزب‌الله آماده است و هرگونه اقدام از سوی این گروه نیابتی جمهوری اسلامی با «پاسخی شدید و سخت» روبه‌رو خواهد شد.

پایگاه خبری وای‌نت نیز به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل نوشت حمله احتمالی حزب‌الله به خاک اسرائیل لزوما به معنای حمله متقابل این کشور به منطقه ضاحیه بیروت نخواهد بود.

او افزود حمله اسرائیل به پایتخت لبنان می‌تواند جمهوری اسلامی را به حمله به اسرائیل وادارد و در نهایت، به تشدید تنش‌های منطقه‌ای منجر شود.

این در حالی است که اسرائیل پیش‌تر هرگونه حمله حزب‌الله به خاک خود را با حمله متقابل به ضاحیه پاسخ می‌داد.

لبنان و اسرائیل پنجم تیر با میانجی‌گری واشینگتن بر سر چارچوبی برای ادامه مذاکرات به توافق رسیدند. این چارچوب به‌عنوان نخستین گام برای دستیابی به توافق‌های بعدی و حرکت به سوی صلح توصیف شده است.

نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله، ششم تیر با انتشار بیانیه‌ای، این توافق را «باطل و بی‌اعتبار» خواند و اعلام کرد این گروه به «مقاومت مسلحانه» خود ادامه خواهد داد.

100%

نتانیاهو: خروج اسرائیل از لبنان منوط به خلع سلاح حزب‌الله است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ششم تیر در یک سخنرانی تلویزیونی، توافق اخیر با دولت لبنان را «یک دستاورد تاریخی» خواند و گفت این رویداد، اسرائیل و لبنان را تقویت و جمهوری اسلامی و حزب‌الله را تضعیف خواهد کرد.

او افزود بر اساس تفاهمات حاصل‌شده، آمریکا و لبنان حق اسرائیل برای حفظ یک نوار امنیتی در داخل خاک لبنان را «تا زمانی که برای تامین امنیت اسرائیل ضروری باشد»، به رسمیت شناخته‌اند.

نتانیاهو تاکید کرد ارتش اسرائیل تا زمان خلع سلاح کامل حزب‌الله و دیگر «گروه‌های تروریستی» و رفع هرگونه تهدید از خاک لبنان، در این منطقه حضور خواهد داشت.

نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: «تغییرات بنیادینی رخ داده، زیرا ما موازنه قدرت را تغییر داده‌ایم. حزب‌الله دیگر حزب‌الله سابق نیست، حکومت ایران هم دیگر آن حکومت سابق نیست و اکنون فرصتی برای شکل‌گیری یک واقعیت جدید به وجود آمده است.»

در سوی دیگر، دبیرکل حزب‌الله از بندهایی که عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان را به خلع سلاح این گروه مشروط می‌کند، انتقاد کرد و گفت این مفاد عملا به حضور نظامی اسرائیل مشروعیت می‌بخشد.

مقام‌های جمهوری اسلامی در روزهای اخیر، ادامه حضور نظامی اسرائیل در جنوب لبنان و حملات این کشور به مواضع حزب‌الله را نقض یادداشت تفاهم تهران و واشینگتن توصیف و بار دیگر بر حمایت خود از این گروه تاکید کرده‌اند.

کاتز: تهران نتوانست اسرائیل را به عقب‌نشینی از لبنان وادار کند

یسرائیل کاتز، وزیر دفاع اسرائیل، در پیامی ویدیویی، توافق با دولت لبنان را «ضربه‌ای راهبردی» به جمهوری اسلامی دانست و گفت تهران کوشید با تهدید و اعمال فشار بر واشینگتن، اسرائیل را وادار به عقب‌نشینی از لبنان کند، اما «شکست خورد».

او هشدار داد اگر جمهوری اسلامی برای جلوگیری از اجرایی شدن این توافق به اسرائیل حمله کند، این کشور «با قدرت زیاد» پاسخ خواهد داد.

کاتز در عین حال اذعان کرد «آزمون اصلی اجرای این توافق است» و چالش‌های بسیاری همچنان پیش‌رو خواهند بود.

سوم تیر، امیخای چیکلی، وزیر امور دیاسپورای اسرائیل، با انتشار یادداشتی در روزنامه واشینگتن‌پست تاکید کرد نگرانی اسرائیل از تفاهم‌نامه اخیر واشینگتن و تهران صرفا یک اختلاف سیاسی نیست، بلکه به مساله «بقا، بازدارندگی و توازن قدرت» در خاورمیانه مربوط می‌شود.