• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

سپاه پاسداران می‌گوید به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه حمله کرده است

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۳۰ (‎+۱ گرینویچ)به‌روزرسانی: ۰۲:۴۲ (‎+۱ گرینویچ)

روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه به آنچه «تجاوز و عهدشکنی آمریکا» نامید، پاسخ داده است. روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت که به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه حمله کرده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه به آنچه «تجاوز و عهدشکنی آمریکا» نامید، پاسخ داده است.

روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت که به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه حمله کرده است.

این نیروی نظامی جمهوری اسلامی به مناطقی که هدف حمله قرار گرفته‌اند، اشاره نکرده است.

در بیانیه در مورد حملات نیروی دریایی سپاه پاسداران آمده است که به دنبال نقض آتش‌بس در جنوب لبنان از سوی اسرائیل، آمریکا «دست به نقض تعهدات خود» زده بود.

روابط عمومی سپاه پاسداران در بیانیه خود نوشت: «بر اساس بند پنجم تفاهم‌نامه اسلام آباد، ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود.»

بیانیه تهدید می کند که در صورت تکرار حملات آمریکا، «پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود.»

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار
۱

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار

۲

تبریک با عمامه رنگین کمانی: «مسابقه روز پراید مبارک مجتبی خامنه‌ای»

۳

تیم ملی فوتبال ایران از صعود به مرحله حذفی جام جهانی بازماند

۴

سرنوشت گروه L؛ انگلیس، کرواسی و غنا صعود کردند، شانس ایران کم شد

۵

شگفتی در گروه H جام جهانی؛ کیپ‌ ورد همراه با اسپانیا صعود کرد

انتخاب سردبیر

  • رسانه وابسته به سپاه ساخت بمب اتم را «تنها چاره» جمهوری اسلامی دانست

    رسانه وابسته به سپاه ساخت بمب اتم را «تنها چاره» جمهوری اسلامی دانست

  • واکنش شهروندان به ناکامی تیم فوتبال در جام‌جهانی: «شما خیلی وقت پیش حذف شدید»
    روایت شما

    واکنش شهروندان به ناکامی تیم فوتبال در جام‌جهانی: «شما خیلی وقت پیش حذف شدید»

  • موج بازداشت‌ها در عراق؛ مقام متهم به قاچاق نفت ایران هم دستگیر شد

    موج بازداشت‌ها در عراق؛ مقام متهم به قاچاق نفت ایران هم دستگیر شد

  • حملات متقابل جمهوری اسلامی و آمریکا، «توافق صلح» را در آستانه فروپاشی قرار داد

    حملات متقابل جمهوری اسلامی و آمریکا، «توافق صلح» را در آستانه فروپاشی قرار داد

  • تقلید ناشیانه؛ وقتی قالیباف ادای ترامپ را درمی‌آورد
    تحلیل

    تقلید ناشیانه؛ وقتی قالیباف ادای ترامپ را درمی‌آورد

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

نخست‌وزیر لبنان: مشتاقانه در انتظار عقب‌نشینی اسرائیل هستم

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۲۷ (‎+۱ گرینویچ)
نخست‌وزیر لبنان: مشتاقانه در انتظار عقب‌نشینی اسرائیل هستم
100%

نواف سلام، نخست‌وزیر لبنان، در شبکه اجتماعی ایکس در مورد توافق به دست آمده با اسرائیل در واشینگتن نوشت: «چارچوبی که امروز با اسرائیل، تحت نظارت آمریکا، حاصل شد، با هدف دست‌یابی به عقب‌نشینی اسرائیل از تمام خاک لبنان، بازگرداندن حاکمیت دولت بر آن و تسهیل بازگشت شهروندانش است.»

او در مورد آنچه لبنان موظف است انجام دهد؛ «یعنی گسترش اقتدار دولت لبنان از طریق نیروهای مسلح بر تمام خاک این کشور» نوشت این چیزی بیش از آنچه لبنانی‌ها قبلاً در توافق طائف بر آن توافق کرده بودند، نیست.

سلام اشاره کرد: «اعلامیه ترک مخاصمه سال ۲۰۲۴، که توسط دولت قبلی تصویب شد، آشکارا در مقدمه خود تاکید می‌کند که فقط نیروهای قانونی مجاز به حمل سلاح در لبنان هستند.»

او از ایالات متحده، کشورهای عربی و دوست لبنان در سراسر جهان که تلاش‌های‌شان در دستیابی به این توافق نقش داشت، تشکر کرد و نوشت: «مشتاقانه منتظر آن ساعت فرخنده هستم که اسرائیل عقب‌نشینی خود را آغاز کند، تا مردم عزیزمان بتوانند با امنیت و عزت به خانه‌هایشان که مجبور به ترک آنها شده‌اند، بازگردند و کارگاه بازسازی را در آنجا آغاز کنند.»

سپاه می‌‌گوید در پاسخ به حمله آمریکا، مواضع این کشور در منطقه را هدف قرار داده است

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۱۰ (‎+۱ گرینویچ)
سپاه می‌‌گوید در پاسخ به حمله آمریکا، مواضع این کشور در منطقه را هدف قرار داده است
100%

سپاه می‌گوید نیروی دریایی این نهاد در پاسخ به حمله هوایی آمریکا به سواحل ایران، نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است. پیش از آن، سنتکام اعلام کرده بود در واکنش به حمله پهپادی جمهوری اسلامی به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز ، چند هدف نظامی ساحلی را هدف گرفته است.

سپاه در بیانیه خود همچنین هشدار داد در صورت تکرار حمله آمریکا، پاسخ جمهوری اسلامی «گسترده‌تر» خواهد بود.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد نیروهای این فرماندهی ششم تیر، «در واکنشی قدرتمند» به حمله روز گذشته جمهوری اسلامی به یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگه هرمز، محل‌های ذخیره موشک‌ها و پهپادهای ایران و همچنین سایت‌های راداری ساحلی را هدف قرار دادند.

سنتکام اعلام کرد این کشتی باری با پرچم سنگاپور هنگام خروج از تنگه هرمز و حرکت در امتداد سواحل عمان هدف قرار گرفته بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا حمله جمهوری اسلامی به این کشتی تجاری را «اقدامی تجاوزکارانه و غیرموجه علیه کشتیرانی تجاری» خواند و گفت این اقدام «به‌طور آشکار» آتش‌بس را نقض کرده و آزادی ناوبری در یکی از گذرگاه‌های حیاتی بین‌المللی را به خطر انداخته است.

یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که ۶ فروند هواپیمای آمریکایی، ۴ هدف را در امتداد سواحل ایران در مجاورت تنگه هرمز و همچنین در جزیره قشم هدف قرار داده‌اند.

  • درخواست ترامپ از کنگره: ۶۷ میلیارد دلار بودجه تکمیلی برای جبران هزینه‌های جنگ ایران

    درخواست ترامپ از کنگره: ۶۷ میلیارد دلار بودجه تکمیلی برای جبران هزینه‌های جنگ ایران

در پی حملات امریکا، ایران، خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ابتدا از شنیده شدن صدای انفجار در سیریک خبر داد و سپس گزارش داد علت انفجارها در محدوده شهرستان سیریک، اصابت چند پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی بوده است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، پیش از اعلام حملات آمریکا گفته بود جمهوری اسلامی دست‌کم چهار پهپاد تهاجمی به سوی کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز شلیک کرده است که یکی از آن‌ها به یک کشتی باری «بزرگ و بسیار گران‌قیمت» اصابت کرد.

ترامپ گفت از آنچه پنج‌شنبه رخ داد خوشش نیامده و افزود: «نباید چنین کاری انجام می‌دادند، بنابراین خواهید فهمید. منظورم این است که اگر پاسخ بدهم، خواهید فهمید.»

او پیش‌تر در شبکه تروث‌سوشال این اقدام جمهوری اسلامی را «نقض احمقانه توافق آتش‌بس» خوانده بود.

جی‌دی ونس، معاون رییس جمهور آمریکا هم در شبکه ایکس نوشت «اگر جمهوری اسلامی درباره نحوه اجرای تفاهم‌نامه اختلاف‌نظر دارد، می‌تواند تلفن را بردارد و تماس بگیرد. او افزود خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد.»

  • فارین افرز: جمهوری اسلامی پیروز میدان نیست

    فارین افرز: جمهوری اسلامی پیروز میدان نیست

در نخستین گزارش‌ها پس از حمله آمریکا، ای‌بی‌سی گزارش داد عملیات سنتکام نزدیک به یک ساعت طول کشیده و واکنش نظامی آمریکا، دست‌کم در حال حاضر، به همین حملات محدود شده است.

نیویورک‌تایمز نیز به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا گزارش داد حملات شامگاه جمعه به مواضع موشکی و پهپادی ایران، پاسخی به حمله جمهوری اسلامی به کشتی تجاری بوده و به معنای ازسرگیری عملیات رزمی گسترده نیست.

مقام‌های آمریکایی هنوز به ادعای سپاه درباره هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای ایالات متحده در منطقه واکنش نشان نداده‌اند و گزارشی مستقل درباره میزان خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

سپاه پاسداران: بیانیه‌های منتسب به ما در مورد درگیری با آمریکا در ساعات اخیر جعلی است

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۰۶ (‎+۱ گرینویچ)

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، می‌گوید بیانیه‌های منتسب به این نیروی نظامی جمهوری اسلامی در مورد درگیری با آمریکا در ساعات اخیر «جعلی» است.

فارس نوشت: «از ساعاتی پیش، چند متن و بیانیه منتسب» به سپاه پاسداران در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است اما «مسئولان روابط عمومی سپاه پاسداران می‌گویند هیچ‌یک از آن‌ها از سوی سپاه صادر نشده است.»

این خبرگزاری به نقل از مسئولان سپاه اشاره کرد که اخبار، اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های سپاه «صرفاً از طریق سپاه نیوز و رسانه‌های رسمی منتشر می‌شود.»

پنج فعال صنفی معلمان و کارگری در اهواز در مجموع به ۱۵ سال حبس تعلیقی محکوم شدند

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۲:۵۷ (‎+۱ گرینویچ)

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران گزارش داد دادگاه انقلاب اسلامی اهواز، احمدرضا نوچیان، محمد زمان کامروا، منیژه افشاری، مریم زلکی‌نژاد و کوثر ممبینی، فعالان صنفی فرهنگی و کارگری، را در مجموع به ۱۵ سال حبس تعلیقی، هر یک به سه سال حبس تعلیقی) و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده است.

شورا در اطلاعیه خود به اتهام‌های وارد شده علیه این پنج فعال فرهنگیان و کارگری اشاره نکرد.

دراین ارتباط، کانون صنفی معلمان خوزستان احکام صادر شده را «ناعادلانه‌» خواندو تاکید کرد: «برخوردهای قهری اینچنینی با معلمان و کارگران نه تنها دردناک و غیر قابل پذیرش است بلکه نقض آشکار حقوق شهروندی آنهاست و وجدان جامعه را خدشه‌دار می‌کند.»

نماینده دموکرات کنگره: جنگ به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد

۵ تیر ۱۴۰۵، ۲۲:۴۴ (‎+۱ گرینویچ)

سوهاس سوبرامانیام، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، به سی‌بی‌اس گفت حملات تلافی‌جویانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی نشان می‌دهد جنگ به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد. او همچنین درباره دوام تفاهم میان واشینگتن و تهران ابراز تردید کرد و عملکرد دولت آمریکا در دیپلماسی را زیر سوال برد.

سوهاس سوبرامانیام، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت حملات تلافی‌جویانه جمعه ایالات متحده علیه ایران نشان داد که جنگ به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد.

این نماینده کنگره آمریکا تاکید کرد: «فکر نمی‌کنم این جنگ به هیچ وجه رو به پایان باشد.»

او همچنین در مورد پایداری تفاهم‌نامه بین ایالات متحده و ایران ابراز تردید کرد و گفت: «در وهله نخست، تعامل با ایران دشوار است، و سپس شما دولتی دارید که در امور خارجه و دیپلماسی بی‌کفایتی خود را نشان داده است، و به همین دلیل است که همه چارچوب‌ها از هم پاشیده‌اند.»