• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

بقائی: هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نداشته‌ایم

۳ فروردین ۱۴۰۵، ۱۵:۴۳ (‎+۰ گرینویچ)

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، دوشنبه سوم فروردین اعلام کرد تهران طی هفته‌های اخیر هیچ مذاکره یا گفت‌وگویی با ایالات متحده نداشته است.

او در پاسخ به پرسشی درباره عقب‌نشینی آمریکا از موضع تهدیدآمیز علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران گفت در روزهای گذشته پیام‌هایی از طریق برخی کشورهای دوست درباره درخواست واشینگتن برای مذاکره به‌منظور پایان دادن به جنگ دریافت شده است.

به گفته بقائی، این پیام‌ها «به‌نحو مقتضی و مطابق مواضع اصولی کشور» پاسخ داده شده‌اند.

او افزود در این پاسخ‌ها نسبت به پیامدهای هرگونه تعرض به زیرساخت‌های حیاتی ایران هشدار داده شده و تاکید شده است هرگونه اقدام علیه زیرساخت‌های انرژی ایران با «واکنش قاطع، فوری و موثر» نیروهای مسلح حکومت ایران روبه‌رو خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد موضع جمهوری اسلامی درباره تنگه هرمز و شرایط پایان جنگ، «تغییری نکرده» است.

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار
۱

سرنوشت گروه G جام جهانی؛ بلژیک و مصر صعود کردند، ایران در انتظار

۲

تبریک با عمامه رنگین کمانی: «مسابقه روز پراید مبارک مجتبی خامنه‌ای»

۳

سرنوشت گروه L؛ انگلیس، کرواسی و غنا صعود کردند، شانس ایران کم شد

۴

تیم ملی فوتبال ایران از صعود به مرحله حذفی جام جهانی بازماند

۵

شگفتی در گروه H جام جهانی؛ کیپ‌ ورد همراه با اسپانیا صعود کرد

انتخاب سردبیر

  • رسانه وابسته به سپاه ساخت بمب اتم را «تنها چاره» جمهوری اسلامی دانست

    رسانه وابسته به سپاه ساخت بمب اتم را «تنها چاره» جمهوری اسلامی دانست

  • واکنش شهروندان به ناکامی تیم فوتبال در جام‌جهانی: «شما خیلی وقت پیش حذف شدید»
    روایت شما

    واکنش شهروندان به ناکامی تیم فوتبال در جام‌جهانی: «شما خیلی وقت پیش حذف شدید»

  • موج بازداشت‌ها در عراق؛ مقام متهم به قاچاق نفت ایران هم دستگیر شد

    موج بازداشت‌ها در عراق؛ مقام متهم به قاچاق نفت ایران هم دستگیر شد

  • حملات متقابل جمهوری اسلامی و آمریکا، «توافق صلح» را در آستانه فروپاشی قرار داد

    حملات متقابل جمهوری اسلامی و آمریکا، «توافق صلح» را در آستانه فروپاشی قرار داد

  • تقلید ناشیانه؛ وقتی قالیباف ادای ترامپ را درمی‌آورد
    تحلیل

    تقلید ناشیانه؛ وقتی قالیباف ادای ترامپ را درمی‌آورد

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

تاکید ترامپ بر روی کار آمدن نظام جدید در ایران

۳ فروردین ۱۴۰۵، ۱۵:۴۲ (‎+۰ گرینویچ)

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، گفت: «آمریکا با عالی‌ترین مقام ایرانی که مجتبی خامنه‌ای نیست، در حال گفت‌وگو است اما برخی در سیستم بی‌خبرند.»

ارزیابی علی حسین قاضی‌زاده، عضو تحریریه ایران اینترنشنال

موضع تند نتانیاهو علیه تهران هم‌زمان با اظهارات ترامپ درباره مذاکره

۳ فروردین ۱۴۰۵، ۱۵:۴۱ (‎+۰ گرینویچ)

در حالی که دونالد ترامپ از پیشرفت در مذاکرات با جمهوری اسلامی خبر داد، بنیامین نتانیاهو موضعی تند علیه تهران گرفت. همزمان، در نخستین واکنش رسمی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد هیچ گفت‌وگویی با واشینگتن وجود ندارد.

بابک اسحاقی، خبرنگار ایران اینترنشنال، گزارش می‌دهد:

ترامپ: با عالی‌ترین مقام ایران گفت‌وگو می‌کنیم

۳ فروردین ۱۴۰۵، ۱۵:۳۷ (‎+۰ گرینویچ)

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، گفت: «جمهوری اسلامی خواستار توافق است و آمریکا هم مایل است توافق کند.» او خبر داد استیو ویتکاف، فرستاده ویژه او و جرد کوشنر، دامادش، با ایرانی‌ها مذاکره کرده‌اند.

مرضیه حسینی، خبرنگار ایران‌اینترنشنال، گزارش می‌دهد:

پیوست؛ نگرانی از گسترش خاموشی‌ برق در پی تشدید تنش‌ها بین جمهوری اسلامی و آمریکا

۳ فروردین ۱۴۰۵، ۱۵:۳۵ (‎+۰ گرینویچ)

با افزایش تنش‌ میان جمهوری اسلامی و آمریکا و متحدانش، نگرانی جدی میان مردم به‌وجود آمده که اگر این درگیری‌ها تشدید یابد و نیروگاه‌های برق ایران هدف قرار گیرند، خاموشی‌ها تا چه حد می‌تواند گسترده باشد؟

مهدی بیگی، عضو تحریریه ایران‌اینترنشنال، در «پیوست» درباره این موضوع می‌گوید:

اسرائیل از حملات گسترده به مراکز نظامی و تسلیحاتی در تهران خبر داد

۳ فروردین ۱۴۰۵، ۱۵:۲۸ (‎+۰ گرینویچ)

ارتش اسرائیل دوشنبه سوم فروردین اعلام کرد موجی گسترده از حملات هوایی را در تهران به پایان رسانده که طی آن مجموعه‌ای از مقرها، پایگاه‌های نهادهای امنیتی و سایت‌های اصلی تولید تسلیحات، هدف قرار گرفته‌اند.

100%

بر اساس این بیانیه، نیروی هوایی اسرائیل در این عملیات بیش از ۱۰۰ بمب را به‌کار گرفته و اهدافی از جمله پایگاه «نیروی قدس» - که به‌عنوان مرکز هماهنگی فعالیت‌های عملیاتی و اطلاعاتی سپاه پاسداران توصیف شده -، مقر پدافند هوایی سپاه پاسداران، و مقر نیروی زمینی سپاه پاسداران در یک مجتمع بزرگ نظامی در مرکز تهران را هدف قرار داده است.

در این حملات همچنین مقرهای اطلاعاتی نیروی قدس، یک سایت تولید موشک‌های کروز دریایی وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی، و چندین مرکز تولیدی و تحقیقاتی در حوزه‌های الکترونیک، موشک‌های بالستیک و کلاهک‌های جنگی هدف قرار گرفته‌اند.

ارتش اسرائیل این حملات را بخشی از مرحله‌ای توصیف کرده که با هدف تشدید ضربه به ساختارهای اصلی جمهوری اسلامی و توانمندی‌های نظامی آن انجام می‌شود.

100%